onsdag 23 september 2009

Vatten och bröd!


Oj oj...jag blev väldigt förvånad nyss. Jag skulle gå ut på internet en sista sväng innan jag tänkte lägga mig. Och så funkar inte internet. Jag testar med alla möjliga trix men kan inte komma på anledningen. Så helt plötsligt kommer det upp en sida där det står att Bredbandsbolaget stängt av mitt internet pga jag inte betalat senaste fakturan! Shit... Jag får lätt panik och letar igenom stället där jag brukar lägga räkningarna som kommer med posten. Och bland dom räkningar jag tänkt lägga in snart så hittar jag en påminnelse, som jag inte har öppnat eftersom jag tagit förgivet att det är kommande bredbandsräkning. Jag måste ha tappat bort den förra fakturan helt enkelt.

Jag skyndar mig till datorn igen för att betala den omedelbart! Men hmm....internet är ju avstängt, hur fasen gör jag då? Längesen jag betalade räkningar på annat sätt än via internet. Men så kommer jag på att jag faktiskt har mobilt bredband också, förutom det fasta. Testar det och det funkar, för den räkningen har minsann inte kommit på villovägar. Så nu är det betalt och jag kan pusta ut. Jag fnissar lite åt min paniiik för att få påminnelse och avstängning och allt. Jag och pappa pratade om det där en gång, att vi är så lika på så sätt. Om man missat att betala en räkning och hinner få påminnelse (vilket skett ytterst sällan, men det HAR ju hänt någon gång förut) så tror både jag och pappa typ att vi hamnar i finkan och får leva på vatten och bröd för resten av livet haha :) Vi är lite överdrivet noga med att följa lagar och regler och får panik om vi misslyckas med det nångång. :)

Jag är ju lik min far på väldigt många sätt annars också. Minns att jag berättade för mamma om något som jag gjort och sagt (kommer just nu inte ihåg exakt vad det handlade om) och då sa hon: "Ja du är precis som din far, ni KAN verkligen inte ljuga, ni är alltid ärliga". Det är det där med att vara ärlig och göra rätt för sig och följa regler och lagar för jämnan... Sån är jag bara. Ibland går det till överdrift då jag tycker att en regel är löjlig, men måste ändå följa den eftersom den finns. Och så klarar jag inte av att lägga upp varor utan att streckkoden ligger rätt och riktigt mot kassörskan. Det står ju en skylt att man ska göra det och då gör jag det, hur bråttom jag än har och hur krångligt det än kan bli. Något annat är otänkbart. Vad fånigt egentligen :) Så jag har lite problem med att cykla utan cykellyse nu, när det är mörkt. Det är ju faktiskt olagligt.

Och så en gång ute på en nattklubb så hade dom så himla coola snapsglas. Jag sa till en kompis att jag skulle vilja ha såna själv. "Ta det då" sa hon (i fyllan och villan). "Nej nej, det kan jag verkligen inte göra, är du tokig?" svarade jag (även jag i fyllan och villan). Då la hon ner glaset i min handväska och ingen såg det, så jag hade det kvar där hela kvällen och det följde med mig hem. Men så fort jag såg det där glaset på morgonen så kände jag ju att detta är ju såå fel. Det var ju inte mitt! Så.....hehe....nästa gång vi går ut på den nattklubben så tar jag med mig glaset i väskan och smusslar upp det på baren igen... Ja jösses...

Nä, nu ska jag lägga mig. En timme senare än vad jag hade tänkt. Men med ett gott samvete, vilket ju är den bästa huvudkudden som bekant ;)

Inga kommentarer: