lördag 19 september 2009

Nattjobb.

Sitter faktiskt på jobbet nu. Jobbar till kl 8 imorgon bitti. Det var nära att jag hade fått sitta på sjukhuset, men som tur var så fick min brukare åka hem ikväll. Det är ju alltid lättsammare att vara på plats i hemmet där man vet hur allt fungerar och har lite koll. Samtidigt är det ju skönt att vara på sjukhuset och ha läkare och sköterskor nära, i den här situationen.


Jag slog rekord i sömn på dagen idag, sov hela sju timmar! När jag jobbar natt så sover jag max fyra timmar per dag. Men jag behövde väl riktig sömn nu förmodar jag. När jag vaknade hade jag såklart en låt i huvudet som jag inte hört på urlänge! "Kiss from a rose" var det denna gång. Det är lite kul att skriva upp detta. :) Nej nu ska jag stänga ner här. Hoppas på en fortsatt lugn natt dock.

2 kommentarer:

lisa sa...

hejemma! bara 4 timmar i vanliga fall, det är ju jättelite!! Att du orkar! Bar gjort att klara att jobba natt, jag har väldigt svårt fr det, kan bara sova till 11 och jag sonar 8. Hoppas natten var bra. KRAM från mej

Emmas Hörna sa...

Ja Lisa, jag tycker också det är kämpigt, just för att det är så svårt att sova ut på dagen, i vanliga fall... Så jag skulle aldrig orka jobba natt jämt. Nu ska jag snart jobba tredje natten och sen får jag vila lite :) Kram gumman!