måndag 7 september 2009

Mia Törnblom...


...säger att om man är arg på någon och inte kan sluta älta det och känner att det tar all ens kraft och energi så ska man önska denne person framgång och ett lyckligt liv (minns ej dom exakta orden). Det är så sjukt jobbigt att vara förbannad på någon och samtidigt känna att det är endast man själv som blir lidande av det. Personen ifråga kanske inte ens vet om det!! Och så ödslar man energi på detta! Det gör en ju än mer förbannad. SUCK.


Jag har läst alla Mias böcker och varit på en föreläsning och hon är en av mina främsta förebilder. På föreläsningen så berättade hon om ett sånt tillfälle då hon var så arg på en person så det tog flera veckor innan hon kunde släppa det. Fastän hon verkligen försökte med alla hennes knep. Sen när hon äntligen släppt det så fick hon reda på hur det egentligen låg till, varför den personen handlade som han gjort. Och det var inte alls för att vara elak mot henne, eller trycka ner henne, vilket hon var fullständigt övertygad om i alla dessa veckor.... Det är nog så många gånger. Man förstorar upp betydelsen i mycket.


Jag har varit så rasande på en person idag, som jag knappt ens känner. Jag tycker att den personen har varit fruktansvärt taskig och nonchalant mot mig och jag har tagit det väldigt personligt. Jag har varit så arg så jag har fått huvudvärk. Det är sant!! Så nu har jag börjat försöka släppa det hela. Försöka tänka att det nog inte är personligt mot mig. Att människor beter sig olika, har olika värderingar och att denna människa kanske inte har en aning om att jag är fly förbannad, eller att personen ifråga gjort något fel alls... Jag måste ju tänka så, för att inte bli helt galen. När man är så arg på någon och inte får det minsta utlopp för det, så känns det som att man ska explodera. Det tar SÅ på krafterna och det är så otroligt slöseri med dyrbar tid som man skulle kunna gjort något bra och roligt på.


Haft en otroligt bra jobbhelg annars. Och det retade mig idag, att detta förstörde dagen något. Så jag blev arg för att jag var arg. Så....puh.... Du din attans människa som jag varit arg på hela jävla dagen, till dig säger jag bara: JAG ÖNSKAR DIG ALL LYCKA OCH FRAMGÅNG. HA ETT HELT UNDERBART, FANTASTISKT LIV. Och jag menar det. Du har inte samma åsikter som jag, om hur man ska bete sig. Det inser och accepterar jag. Nu ska jag släppa detta.


Puss och kram, nu ska jag sova. Lite lättare i själen. Som molnen på bilden....:)

Inga kommentarer: