torsdag 24 september 2009

Morr...

Nu har jag återigen hört en kommentar om hur dåligt det är att vara svensk. Inte riktat mot mig, men så här sa nollan: "Var inte så typiskt svensk, lev livet här och nu". Alltså VA?? Är vi svenskar dåliga på att leva livet nu också?? Haha vilken patetisk människa. Jag avskyr när man klumpar ihop folk sådär, vilken grupp det än handlar om. Och det retar mig att det ofta är såna som tycker att dom själv är det coolaste som gått i ett par skor, som överhuvudtaget känner att dom måste säga sånt. "Var inte så typisk svensk.." och så kommer det ett litet tal om hur värdelösa vi svenskar är. Och personen som säger sånt, är ju alltid svensk själv. MEN, den stora skillnaden enligt denna människa är ju att han/hon INTE alls är typisk svensk. Oh nej, för DET vore den värsta förolämpningen man kan få.

Den här människan som jag senast hörde säga detta, är en sk äventyrare som reser mycket...och det låter ju helt underbart, om man vill leva sitt liv så. Men människor som inte reser, utan "sitter i bur" som han uttrycker det, dom är då enligt honom typiska svenskar som inte lever livet. Jag retar mig till vansinne. Jag är dock glad att jag (nästan) lyckades hålla mig ur diskussionen, jag orkar inte bråka. Sist jag röt i angående fördomar/rasism (då handlade det om extremt sjuka fördomar mot afrikaner. Skulle vara ett skämt, men jag blev så jävla förbannad rent ut sagt) så blev det ett ståhej på några veckor och det var faktiskt skitjobbigt och jag fick några emot mig. Men då var det värt det. För jag kommer aldrig hålla tyst om jag hör några idiotiska rasistkommentarer. Men nu "orsk je int" bråka om detta. Duktig där...höll mig lugn i situationen och sa bara fridsamt vad jag tyckte. Men nu fick jag skriva av mig här iallafall! :)

3 kommentarer:

Annica sa...

Hahaha...Va är d för konstig människa!??? Jag har också väldigt svårt att hålla tyst när jag tycker något är fel,men d är en bra egenskap tycker jag!!!=)

Emmas Hörna sa...

Haha tack för den kommentaren Annica! :)) Så jag får skratta åt eländet istället för reta mig! Jag håller med dig om att det är bra att inte hålla tyst om något är galet! Men ibland känner jag att jag måste välja mina strider. Det är så jobbigt att bli arg, det är roligare att vara glad ;)

Annica sa...

Ja vet...Jag är sån som inte kan hålla tyst, men har jag väl börjat att diskutera så kan jag knappt sluta...Så jag måste också välja mina strider..hihi