söndag 13 september 2009

Söndagssummering...


Jag har inte tränat något denna vecka. Jag har lovat mig själv att träna MINST två gånger per vecka. Det är liksom det absoluta minimum. Men om jag någon vecka misslyckas t.o.m. med det, då får jag nästa vecka på mig att rätta till det. Så på två veckor måste jag alltså ha tränat minst fyra gånger. Om jag tränat en gång en vecka så måste jag nästa vecka träna minst tre gånger. Och har jag, som nu, inte tränat något så blir det till att träna fyra gånger kommande vecka. Men jag får såklart inte skjuta upp det mer än till nästkommande vecka. Men det är bra att ha EN chans att fixa till det... Och dom gånger jag behövt använda den chansen så har jag verkligen gjort det. Och så kan jag känna mig nöjd igen.


Det gäller att hitta sätt som passar en själv.... Så man kommer iväg och får röra på sig. För det är ju så underbart skönt att göra det. För mig är det obegripligt hur jag fungerar ibland. Att det kan vara möjligt att känna motstånd att träna när jag egentligen älskar det. Och jag blir pigg, glad, lycklig, stark, frisk av det... Men ändå är det svårt att ta sig iväg ibland!! Hur är det möjligt liksom?? Det är för mig en gåta.

2 kommentarer:

lisa sa...

men jag känner precis såhär jag med! Det som skiljer oss är att jag helt och hållet har lagt av. Jag kanske skulle anamma din id´e om att man har nästa vecka på sej att rätta till om man inte har tränat.. Ska fundera lite på det. JAg tänkte försöka komma iväg och träna i grupp en gång per vecka (friskis tex) och ta ett par promenade utöver det. Förr gick jag varje dag, kan inte heller fatta hur det kan vara så svårt. men visst är det så att om man väl har kommit igång ordentligt så är det lättare att hålla det. Kram på dfej emma

Emmas Hörna sa...

Jaa men visst är det konstigt egentligen? Jag tycker att det funkar bra att få rätta till sitt misstag. Som du säger, det svåraste är att komma igång igen efter en period då man av någon anledning lagt av... Sen är det bara att köra. Lycka till! :) Kram