söndag 13 september 2009

Oleary´s. . .

Jag har aldrig nånsin gillat Oleary´s. Dom har byggt om, bytt stil, bytt lokaler...gått i konkurs och nyöppnat, renoverat, bytt inriktning.... Alltid samma skit!!! Nu slapp man betala inträde för eländet iallafall, det ska dom ha plus för! Ständut Blakk spelade där ikväll och det var enda anledningen till att jag kunde tänka mig att gå dit. Ständut var lika bra som vanligt. Annars sög det!

Jag brukar kunna vara glad och positiv till det mesta och jag tänkte verkligen att det skulle ha förändrats på Olearys nu. Men......så fort man kom in slogs man av den otrevliga, snobbiga, köttmarknadsstämningen. Snobbiga men väldigt töntiga killar i ljusblå skjortor synar tjejerna uppifrån och ner. Dom beter sig som om dom vore guds gåva till kvinnorna, fastän dom är töntarnas töntar. Jag blev så anti alltihopa! Dom enda trevliga människorna jag mötte var ju såklart dom jag gick dit med, plus dom jag kände från innan, som också var där. På Plaza tycker jag man ofta träffar nya människor, för folk är glada och avslappnade och kan tänka sig att ÄVEN prata med dom 98% som ser normala ut, och som inte är fotomodeller. Nä blä... JAG vill iallafall aldrig mer sätta min fot på Olaeary´s. Om mina vänner vill gå dit så stannar jag nog hemma.

MEN! Jag skrattade så jag grät, åt min lillasyster, när vi var på väg hem. Det finns ingen roligare människa än hon!! Vi pratade bl.a med en norrman och jag fick översätta några ord som hon trodde hon förstod, men svarade helt fel på! :D Det var en grej av många....som sagt, Lina är nog den roligaste människan jag känner!!! :)

Inga kommentarer: