torsdag 15 oktober 2009

Min tvillingsjäl


Har idag pratat länge med min lillasyster. Vi pratade som alltid om livet, i en vild blandning av tokigheter och djup. Det känns alltid så bra att prata med henne, för vi är verkligen tvillingsjälar. Vi har exakt samma värderingar i livet. Vi är inte identiska i allt, långtifrån.. Men i just dom stora frågorna, i värderingar och livsfilosofi, där är vi faktiskt identiskt lika.


Vi pratade mycket om hur viktigt det är att göra saker som man mår bra av och säga nej till sånt man inte mår bra av. Lite som mitt inlägg igår handlade om, att trivas med sitt liv. Det handlar inte om att inte våga göra saker. För det är klart att man ska våga!!! Men om man försöker och verkligen mår dåligt av det, då ska man istället vara modig och stark nog att säga nej, sätta stopp, bryta upp. Min lillasyster är så klok tycker jag. Jag måste få citera henne:


"Utveckling är att våga göra men också att våga säga nej för att må bra med sig själv och sitt liv! Att leva är att trivas med vardagen!"


Det skrev hon i sin statusrad på facebook igår, samtidigt som jag skrev mitt inlägg om ungefär samma sak i bloggen. Vi var inne på samma tankar då, utan att veta om det. Det händer ofta... :)

Inga kommentarer: