måndag 26 oktober 2009

Ledig måndag

Har en väldigt trevlig, ledig dag idag. Med ovanliga, men dock härliga inslag.... :)Skulle egentligen ha jobbat men en kollega ville göra ett passbyte, så jag jobbar för henne på onsdag istället. Jag tackar sällan nej till att få vara ledig en måndag-det är en perfekt start på veckan det.

Ikväll ska jag och lillsyrran på bio, ska bli så mysigt! :) Vi ska se en svensk film; Bröllopsfotografen. Ulf Malmros som regisserat och han brukar göra bra filmer faktiskt.

Ute är det det gråaste vädret nånsin. Men det är helt ok, det är ju oktober, såna här dagar hör till. Det enda trista beskedet denna dag är att ännu en vikarie (som jag verkligen hoppades på) har tackat nej till att ta mina arbetspass över julhelgen.... Jag börjar faktiskt så smått ställa in mig på att jobba t.o.m. självaste julafton. Julafton är helig för mig och jag har alltid lyckats få vara ledig just då. Så vi får se hur det går... Storasyster med familj kommer ju och ska fira jul i Jämtland också. Jag vill, vill, vill vara ledig och få mysa med familjen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emma!
Nu ligger du ute på den stora portalen 321an www.321an.se
Kram
Kenta

Emmas Hörna sa...

Ahaa..spännande :) Kram kram

Helena sa...

SV: Tack för uppmuntrande ord i min blogg! :) Hoppas du får en bra dag!

Emmas Hörna sa...

Helena, du skriver så vettigt om viktminskning, så jag blir alltid så peppad då jag läser din blogg :)
Ha en bra dag du med! /Emma

Kent Livendahl sa...

Jag kommer med spänning att läsa din blogg mycket mer ofta nu när den ligger på 321an, den saken är klar
Kenta

Emmas Hörna sa...

Kul att höra! :))