onsdag 7 oktober 2009

Och nu: vädret.

Yes, nu har jag gjort mig förtjänt av lite långledighet... Slutade 8 imorse och fick en skön promenad hem. Alltså, jag älskar när det är riktig höstkänsla. Den klara, kalla luften. Och så doftar det så gott. Och alla färgglada löv som ligger på backen. Jag blir barnsligt förtjust.

Men jag har konstaterat att jag tydligen älskar alla årstider och alla väder... Det är variationen här i Jämtland som jag gillar mest. Sen tycker jag det är så konstigt med alla människor som exakt varje år gnäller över att snön kommer för tidigt, snön kommer försent, att det är hemskt att snön överhuvudtaget kommer...osv.... Alltså, vädret är ju som det är. Det måste vara sjukt jobbigt leva sitt liv då man ständigt är missnöjd över vädret liksom! För det går ju inte att göra något åt! Det enda man kan göra är ju att flytta till något varmare land, om man tex avskyr vintern...och vice versa.

Det enda väder jag tycker är jobbigt är när det är sån grå modd-snö och slask-plask i flera veckor... Men då får man ta på sig storstövlarna och vara glad att man slipper bli blöt om fossingarna, för det är det jag tycker är hemskt. Sen tycker jag att om det är över 25 plusgrader, längre än två veckor i rad, så blir det kämpigt. Men det slipper jag ju vara med om, för såna somrar är såå sällsynta här i Jämtland! :) Jag bor på exakt rätt ställe på jorden för mig, det känner jag ofta. Vackra, underbara Jämtland. Och mysiga Östersund. I love it.

Inga kommentarer: