måndag 12 oktober 2009

Vad innebär ett framgångsrikt och lyckligt liv?


Detta har jag funderat lite på, den senaste tiden. Dels sedan jag skrev inlägget om tid och fick kloka kommentarer på det. Sedan har jag också pratat lite smått med några personer om just det ämnet.
Vissa tycker ju att ett framgånsrikt liv innebär att man åstadkommit något. Något konkret. Tex ett lyckat företag, att ha byggt drömhuset m.m., m.m... Så är det verkligen inte för mig. Det är absolut inget fel i det synsättet såklart, men det är inte så jag känner.

Så jag har funderat lite över detta. Vad är viktigt för mig och vad anser jag vara framgång och lycka i livet? Och kom fram till; upplevelser. Ett rikt liv för mig är ett liv med många, många upplevelser. Stora som små! Plus möten med en massa olika människor (töntigt uttryck, men det var det bäst beskrivande). Det är det viktigaste för mig och det är ju så jag lever mitt liv. Med strävan att få härliga upplevelser och möten. Och så kommer jag fortsätta leva livet.
Jag älskar när man är mitt i någon situation och plötsligt liksom "vaknar till" och bara känner: oj vilken udda/rolig/annorlunda/spännande/knäpp situation jag är i nu..hur fasen hamnade jag HÄR liksom..?? Det är livet det! :) Ibland kommer ju känslan först efteråt, men den är lika härlig då.

Jag vet inte alls om det är någon som förstår hur jag menar överhuvudtaget, men jag hoppas det :) Kan nog inte förklara det på något annat sätt. Sköt om er!

1 kommentar:

Annica sa...

Så känner jag också...Älskar allt livet har att ge..Även dom svåra stunderna gör att man kan se tillbaka och antingen lärt sig något av d..Eller bara växt och stärkts ännu mer!!D är framgångar, motgångar och bemötandet av andra människor som formar än...=)
Kramen