fredag 30 oktober 2009

Inspirerande bloggläsning

Har senaste tiden sökt på massa olika gå-ner-i-vikt-bloggar och funnit några väldigt intressanta. Jag vet inte varför jag tycker att det är så otroligt intressant att följa någons viktresa. Men jag har alltid, i både filmer, böcker, tidningar, dokumentärer, älskat sånt som handlat om att någon förbättrar sitt liv på något sätt.


I en av bloggarna hade en tjej skrivit en belöningslista. Hon ger sig själv en belöning för vart tredje kilo hon går ner. Det ska jag också göra! Bestämma i förväg vad jag ska unna mig. Ännu en morot till viktminskning.


Nu är ju detta ingen viktblogg alls. Men just nu handlar mitt liv bl.a. om att leva lite hälsosammare och framförallt att iallafall inte fortsätta uppåt. Så därför kommer det komma små inlägg om just detta ämne :)


Jag ska unna mig något för varje 5 kg jag går ner i vikt. Första belöningen ska bli en ny parfym som jag länge gått och sneglat och doftat på... Clean-fresh laundry (tack för påminnelsen Lisa). Så, då har jag 2,6 kg kvar till den första belöningen. Tjoho!

4 kommentarer:

Linda sa...

Hej. Detta med en belöningslisa verkar som en toppen idé. Jag kanske ska göra det samma. Då kanske jag kan få mera motivation till att losa lite vikt. Mvh Linda

Emmas Hörna sa...

Hej Linda! Ja visst var det en bra idé. Det är nog bra med en liten morot. /Emma

lisa sa...

mycket trevlig idé, det håller jag med om! Den där parfymen är ju inte helt otrevlig heller så den tycker jag du ska köpa. Så kul att vi båda gillar den! kram på dej emma

Emmas Hörna sa...

Ja oj vad den doftar gott! Jag längtar redan... Måste lukta på den som du köpte också, jag lär ju gilla den med :) Kram till dig Lisa!