fredag 30 oktober 2009

Tre härliga: mamma, frukost, böcker...

Inatt har mamma sovit över här, då hon hade ärenden i stan både igår och idag. Alltid lika trevligt! Och imorse så skulle varken hon eller jag upp tidigt eller skynda oss iväg, så då åt vi frukost tillsammans, vilket jag tycker är så mysigt. Älskar frukost på alla sätt och vis :)

Nu kom jag precis på att jag måste skynda mig till biblioteket idag. Jag har så många böcker jag vill låna och dom stänger nog tidigare idag, pga att det är Allhelgonahelgen. Åh vad jag älskar att ha en riktigt bra bok att läsa. Nu har jag bara en av Alvtegens böcker kvar, tyvärr. Den lär jag väl sträckläsa också... Den senaste boken jag läste av henne (Skugga), klassas som psykologisk thriller. Och det är så konstigt att jag älskar att läsa såna böcker, men jag klarar verkligen inte av att se sånt på film. Jag känner ju obehaget väldigt starkt då jag läser. Men det är mer hanterbart på något sätt ändå. När jag ser film så vill jag bara bli glad, inte rädd eller deppig. Men när jag läser är det tydligen annorlunda. Men jag har faktiskt tänkt på saker och händelser och personer i boken, såhär några dagar i efter jag läst ut den. Det har liksom poppat upp saker eftersom. Det tycker jag är ett tecken på att det är en bra bok.

Mot bibblan.

Inga kommentarer: