fredag 2 oktober 2009

Fredag innan jobbhelg

Idag har jag försökt bli pigg. Jag har varit galet trött i nästan två veckor nu. Så jag ställde inte klockan och bestämde att jag skulle få sova exakt hur länge jag ville idag. Jag sov i (håll i er nu) hela tio timmar!! Underbart skönt och förmodligen behövde jag det verkligen. Sen åt jag en mycket sen frukost och gick och tränade. Körde ett svettigt konditionspass. Sen var jag faktiskt pigg i en hel timme! ;) Sen kom gäspningarna igen....voj voj.... Men det är tydligen världens lågtryck nu också. Får skylla på det.

Min lilla farmor är på sjukhuset nu :( Hon blev ditskickad av hennes läkare och fick då vara på akuten i massa timmar såklart. Hon och pappa har suttit där och väntat och väntat. Jag gick dit för att underhålla dom lite, men precis då så hade dom fått komma in i ett rum och träffat en läkare, så jag missade att träffa henne då. Hoppas verkligen hon får komma hem ikväll och att hon får må bra igen. Hon fyller 95 år den 18 oktober. Häftigt att ha levt så länge alltså. Om jag blir så gammal så är det 63 år kvar dit!! :) Nästan dubbelt så länge som jag levt hittills. Otroligt.

Denna jobhelg är det den tuffaste i schemat, så jag får ladda rejält. Nu är det Idol och det är så sjukt många duktiga personer som är med i år! Kul att se då.

3 kommentarer:

lisa sa...

Hej emma! Så din farmor är också krasslig. Min ligger på kirurgavd och vi vet inte hur det går riktigt, jättetråkigt! Hoppas din mår bra snart också. Så du ska jobba i helgen, jag är ledig denna helg, jobbar var annan. Det är så skönt att va ledig på helgen. Nu ska jag in till stan och fixa lite gardingrejer till mitt syprojekt! Kram

Annica sa...

Usch va jobbigt när dom blir dålig...=( Brukar ju tyvärr höra till den åldern...Hoppas att hon frisknar till fort..!!Kram kram

Emmas Hörna sa...

Lisa: Ja just ja, din farmor är också sjuk :( Jobbigt att inte veta hur det går..kämpigt. Jag jobbar också varannan helg, så då jobbar vi väl aldrig samtidigt då :) Kram!

Annica: Ja man blir så orolig. Hon har fått komma hem nu men dom vet ju fortfarande inte vad det är... Kram!