måndag 5 oktober 2009

Tio sköna. . .


Några få exempel på allt skönt som finns i livet :) (ingen rangordning!)


1. Upptäcka en ny låt som man vill köra på repeat i flera dagar.


2. Känslan i kroppen efter ett svettigt träningspass.


3. Frukost! Och ännu hellre hotellfrukostbuffé....mmm...


4. En långpromenad med bra musik i mp3:n, när man försvinner i tankarna och inte ens tänker på att man är ute och går.


5. Den speciella glädjekänslan jag får varje gång jag träffar något av mina tre goa syskonbarn.


6. En renbäddad säng, en nyduschad kropp och sovmorgon dagen därpå...


7. Att gå hem från jobbet en fredag, vara ledig i helgen och veta att man har mycket roligt att se fram emot. Den där speciella fredagskänslan!


8. Att få ge eller ta emot en ärligt menad komplimang! Känns exakt lika bra att ge, som att få :)


9. Ett nystädat, väldoftande hem och levande ljus som pricken över i:et.


10. Att gråta för att man blir lyckligt rörd.
Vad blir du glad och lycklig av? Skriv gärna! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra lista emma! Alla de sakerna blir jag också glad av. Blir väldigt glad av att vara med min familj, brorsorna och mamma och pappa, varm sommar med grillning och bad och såklart mina gossiga underbara ungar som kryper ner på var sin sida under täcket och myser.. Kul det var att tänka på gladsaker, borde man göra oftare!

Emmas Hörna sa...

Exakt! Tråkiga saker får man mycket av, via nyheterna bl.a.
Så man behöver tänka på allt skönt och positivt dubbelt så ofta för att väga upp :)

Annica sa...

Jag blir glad när jag ser första snön falla..jag blir glad när jag får tända lite ljus, dricka te och mysa ner under en filt i soffan..=) Men skulle jag fortsätta skriva skulle d aldrig ta slut..=D Kram

Emmas Hörna sa...

Ja det är också sköna grejer Annica! Jag tillägnade ju ett inlägg till det underbara första snöfallet, så jag är helt med dig :) Ja precis, min lista var ju bara några få exempel av allt underbart som finns i livet som sagt! :) Kram!