måndag 5 oktober 2009

Morgonmys...


Arbetshelgen tog knäcken på mig, vilket hade som följd att jag la mig redan vid halvelva igårkväll. Och det, i sin tur, ledde ju till att jag vaknade halvåtta imorse. Så då fick jag mig en mysig morgon hemma och det är inte vanligt. För jag brukar bara gå upp tidigt om jag ska iväg och jobba, annars tar jag sovmorgon. Särskilt när jag som idag ska jobba kommande natt...
Men såna här morgnar är mysiga. Nybryggt kaffe, frukost och småpyssel hemma, med TV4:s Nyhetsmorgon i bakgrunden. Idag är det tydligen internationella barndagen och dom sticker in med små frågor till barn på en förskola. Sånt är ju det roligaste som finns, barn är det mest underhållande nånsin. Dom frågade bl.a. vad barnen INTE ville jobba med när dom blev stora. En tjej svarade: Jag vill inte bli sotare, för då blir man helt svart och då måste jag duscha mitt på morgonen. Och så frågade dom tjejen som satt bredvid, samma fråga. Hon svarade naturligtvis: Jag vill inte heller jobba som sotare för då måste jag också duscha mitt på morgonen. Haha så söta.. :)

Inga kommentarer: