söndag 21 februari 2010

Vårlängtan


Idag har jag varit väldigt less. Ingen stor anledning, snarare flera små. Har surat och muttrat några gånger under dagen och så har jag ironiskt börjat nynna: "glad såsom fågeln i morgonstunden..." och det har muntrat upp mig varje gång haha.. :) Får ju vårkänslor av den sången och man riktigt hör majbrasan spraka i bakgrunden.... Åh åh åh det var längesen jag längtade efter våren så mycket som i år! Det beror väl antagligen på den hårda vintern med så KALLT så OFTA.


Nu har jag nyss kommit hem från jobbet och ska mysa med en kopp te och se Gilmore Girls.

2 kommentarer:

Helena sa...

Haha, bra tips att sjunga och på så sätt "lura sig själv" att man är glad, och på så sätt bli det!
:-)

Jag längtar också sjukt mycket till våren nu!!! Tänk när solen värmer, fåglarna sjunger och de första blommorna tittar fram. *myyys* :-)

Ha en fin vecka!! *kram*

Emmas Hörna sa...

Oj oj oj vilken fin beskrivning av våren där.. :) Tänk att se den första tussilagon, det är poesi! Ha det gott, kram!