fredag 26 februari 2010

Vågen är snart förlåten

Jag bestämde mig för att min veckovisa vägning ska ske på fredagar. Så imorse vägde jag mig och var beredd på att det inte skulle ha blivit någon förändring, eftersom det inte hunnit gå en vecka sen sist jag vägde mig. Men jag hade gått ner 1,4 kg! Otroligt. Jag tycker det känns som om jag äter mer än innan och ändå går jag ner. Visserligen äter jag kanske något nyttigare, men det blir så automatiskt, bara jag slipper känna att något är förbjudet. Jag är mer än nöjd över veckans resultat! :)

Det muntrade upp dagen då det är lite kris på jobbet. Flera som är sjuka och imorse innan jag gick av mitt nattpass ringde även vikarien och sjukanmälde sig. Jag har tagit på mig att jobba inatt också och nu måste jag börja två timmar tidigare. Det blir jobb tre helger i rad. Jag får tänka på lönen... Och att jag är bjuden på tjejfest imorgon kväll, efter att jag sovit ut. Det ska bli så roligt! Trevlig helg kära läsare!



2 kommentarer:

Helena sa...

Åh, grattis till den fina viktminskningen!! :-) Det är kul när man märker hur kroppen gensvarar på den nyttiga maten.

Trevlig helg, du med!

Emmas Hörna sa...

Tack snälla du! :)) Känns finfint. Jag har inte ens behövt kämpa, bara haft lite koll.