söndag 7 februari 2010

Min vardag just nu. . .

Nu kan ni vänta er en hel del bloggande med ryggskottstema. Dels för att det är min vardag just nu och dels för att jag får så mycket tid att blogga när jag är sjukskriven. Ska dock inte klaga mer, har nog kommit över tycka-synd-om-mig-själv-perioden.

Man får glädjas åt det lilla. Jag har inte så värst ont när jag står och går längre, utan bara då jag ska resa mig, sätta mig eller böja mig det minsta framåt. Så nu har jag duschat och det var ljuvligt skönt. Det var själva av- och påklädningen som var lite problematisk. Kände mig som en apa när jag plockade upp brallorna från golvet med tårna. Och dagens glädjerus var när jag insåg att jag hade rena underkläder och t-shirt hängandes på tork sen jag tvättade, kvällen före ryggskottet. Jag slapp böja mig neråt och framåt för att ta fram det ur byrålådan!! Vilken lycka!

5 kommentarer:

Helena sa...

Det är när man får ont så där, som man inser hur lyckligt lottad man är när kroppen fungerar som den ska... Men då tar man det ofta för givet, i allafall gör jag det. Men man borde verkligen vara tacksam varje dag man inte har ont eller är sjuk på något sätt.

Hoppas du kryar på dig, som sagt. Bra att det ändå "går åt rätt håll" vad det verkar.

Emmas Hörna sa...

Exakt! Man ska vara tacksam när man är frisk och kroppen fungerar som den ska. Tack, ja det verkar gå åt rätt håll!

lisa sa...

Åh nej emma har du fått ryggskott! Jag tycker verkligen synd om dej, det är ju fruktansvärt. Hade det för några veckor sen. HEMSKT! Känner i gen den där apmetoden, den är bra! Krya på dej KRAM

Veronica sa...

Usch da, later rent ut sagt forjdakligt med ryggskott! : ( Men du, ta fram dina Svenska Hjartan-DVDs igen sa har du underhallning ett tag framover! Krya pa dig! xxx

Emmas Hörna sa...

Tack söta ni!

Hehe Lisa, jag har alltid varit bra på att spela apa :)

Veronica: Jaaa det är precis vad jag gjort haha :) Såg flera avsnitt igår och önskade du var här när Börje sa "bolla bolla" :D

Kram på er!