torsdag 18 februari 2010

Lätt som en plätt!

Efter två dagar med viktklubben känns det utmärkt. Mår bra och är inte det minsta hungrig. Fick tex äta korv och makaroner idag (som jag är barnsligt förtjust i) och får även ta en kvällsmacka om jag känner för det. Otroligt. Det är exakt vad jag behöver för att tycka det är värt det. Att jag får äta sånt jag gillar och slipper vara hungrig. Kilona kommer att försvinna i sakta mak. Den enda ansträngningen jag får göra är att planera och skriva in maten i matdagboken. Det tar ju lite tid och är lite pyssligt men är sååå värt det och egentligen lätt som en plätt. Längtar redan tills på måndag då jag får väga mig och se om det blivit någon skillnad när det är så lättsamt.

3 kommentarer:

Helena sa...

Det är bra att kunna välja och planera själv vad man ska äta, och ändå gå ner i vikt! :-) Så är mitt program på viktväktarna också.
Fortsatt lycka till!!! :-)

Veronica sa...

Låter toppen! Lycka till med vägningen, när det är dags!

Kram

Emmas Hörna sa...

Tack snälla ni! Hoppas det har gått neråt, trots att det då inte gått en hel vecka. Mitt problem tidigare har ju varit att jag tycker det ska gå så fort, annars ger jag upp. Men nu får det gå hur sakta som helst. Bättre det än att det inte går ner alls, eller ännu värre, att det går upp! Så jag har talat allvar med mig själv och ska ha tålamod :) Kram på er!