lördag 20 februari 2010

Melodifestivalen

Tredje deltävlingen ikväll. Jag blir så engagerad så fort jag ser det. Att den där Darin skulle gå vidare kunde man ju räkna ut med lilltån. Men jag undrar varför folk röstar på honom, är det så många tondöva människor i Sverige alltså? Han sjunger ju inte rent alls. Är det fjortistjejerna som röstar på honom? Om vi skickar Darin till Eurovision Song Contest i år så kommer jag skämmas. Vi tror ju att låtarna ska vara sådär intetsägande discopopsdiskvattenliknande. Blä. Sen kommer vi så långt ner på resultatlistan så vi får kvala in året därpå. Och så vinner en originell låt med tydlig melodi. Och så står vi där och önskar att vi skickade en låt i Nanne Grönwalls stil istället. Men än är inte tävlingen över, jag hoppas jag blir glatt överraskad i finalen!

Inga kommentarer: