måndag 15 februari 2010

Sport


Alltså. Jag kan verkligen förstå alla som älskar att se på sport och följa alla tävlingar i OS osv... När man väl lever sig in så är det ofta väldigt spännande. Jag såg inte när Kalla tog OS-guld nyss, men jag fick reda på det och slog då över för att se. Det är så härligt när det gått bra och alla är lyckliga och folk gråter av lycka.

MEN...det finns ett stort MEN. Sportkommentatorer. Varför har dom ingen hjärna? Varför är dom så korkade? Varför säger dom alltid idiotiska saker? Sportkommentatorerna är den främsta anledningen till att jag inte vill se sport på TV. Jag är medveten om att jag generaliserar friskt nu, men det tillåter jag mig för tillfället.

Det första jag fick se var en strålande glad Charlotte Kalla som nyss tagit OS-guld. Det första jag fick höra var en sportkommentator som sa: "Ja det här är bättre än...(och så nämnde han något annat tillfälle som Kalla hade tävlat)... för då var hon FÖR bra. Man ska inte vara så bra i början av sin karriär. Om vi (obeservera att den fånen säger vi) bara lyckas få till det där (någon sportterm) och det där (någon sportterm) så kommer det här bli bra." Ungefär så sa han! Då vill jag säga: MEN HALLÅ, PUCKO! HON HAR FÖR FASEN TAGIT OS-GULD. DU SITTER I EN STUDIO OCH JÄSER OCH TAR ÅT DIG ÄRAN. Har du inte endast positiva saker att säga om att lyckas få GULD I OS, så knip näbb din lilla sprätt. Eller gör det bättre själv.

Ja.... så ni förstår kanske att jag inte vill se sport, iallafall inte med ljudet på. För detta var inte det värsta man hört och jag blir ändå helt upprörd. Puh. :)) Heja Sverige iallafall! Må vi ta många guld så slipper man se löpsedlar från Aftonbladet med texter som: FIASKO osv... (Dom som bestämmer vad som ska stå på kvällspressens löpsedlar klår t.o.m. sportkommentatorerna i dumhet, men det är ett annat blogginlägg).

Inga kommentarer: