tisdag 2 februari 2010

Ren och skär LYCKA

Jag har upplevt det igen. Något som jag upplevt åtminstone två gånger förut i mitt liv (det är iallafall två gånger som jag lagt på minnet). Några minuter av ren, innerlig och äkta lycka. Den känslan är obeskrivlig. Och den håller som sagt i sig endast en kort stund, men lämnar efter sig en otroligt behaglig känsla i kroppen och man är glad långt efteråt. Jag hoppas att ni som läser det här har upplevt det någon gång? Så vet ni vad jag menar.


Jag tror att den där känslan byggs upp mer och mer under en tid. Jag har varit väldigt glad och nöjd med livet den senaste tiden. Och så var jag ute på en långpromenad idag. När jag går vid Storsjöns strand, på väg hemåt, så börjar en underbar låt spela i min mp3 ("Reign of love" med Coldplay). Samtidigt tittar jag bort mot Frösön och ser en helt otrolig himmel. Solnedgång och såna långsmala moln som sträcker ut sig mot det rosa och brandgula... Och då bara vällde lyckan över mig. Och den sköna känslan spred sig i precis hela kroppen. Glädjetårar började rinna (naturligtvis tårar...alla känslor blir tydligen till gråt för mig nuförtiden). Jag önskar att exakt alla får uppleva såna här stunder i livet!

7 kommentarer:

Lina sa...

Jag vet precis känslan! Den är fantastisk!

Lina sa...

Underbart att höra att du mår bra förresten, älskade älskade, älskade syster!! PUSS

Jess sa...

Jag får också tårar och ett stort leende till det. Förmodligen ser jag helt koko ut, men just där och då så skiter jag i det, för jag är så lycklig och uppslukad i ögonblicket.

Existerar måhända sådan lycka endast i ögonblick?

Emmas Hörna sa...

Åh vad härligt att höra att ni vet vad jag menar :))

Lina: Hoppas du är friskare nu, min gullunge! PUSS :)

Jessica: Exakt vad jag tänkte då jag stod där med tårarna rinnandes och ett lyckligt leende. Man struntar totalt i om någon ser en och hur man ser ut :))

Erica sa...

Det låter härligt! Du har blivit nominerad till en award i min blogg förretsen. Kram Erica

lisa sa...

Åh va härligt emma! Kul att höra att du mår bra! Kram på dej

Emmas Hörna sa...

Tack vad snällt Erica! :) Har ju gett dig en för ett tag sen, men det strulade med att kommentera för mig då, på din blogg, så du kanske inte sett det...? :) Kram!