torsdag 29 september 2011

Hängig dag

Idag mår jag inte direkt toppen, rent fysiskt. Skulle lämna urinprov idag för barnmorskan ville försäkra sig om att jag inte hade urinvägsinfektion. Hon tyckte att det såg ut som om jag hade det igår när hon tog prover. Men som tur var så såg bra ut idag! Vi skulle inte vara där förrän kl 10, så det var inte direkt i ottan. Men jag tror vi släckte vid tvåtiden inatt och sen hade jag svårt att sova och var såklart på toa ett antal ggr under natten/morgonen. Så när jag gick upp så hade jag inte sovit klart och så fort det blir så, ja då kräks jag! Endast två gånger sen jag flyttade har jag behövt gå upp när jag varit sömnig och inte helt utsövd och det är då jag har kräkts och mått illa hela dagen. I somras när jag jobbade för fullt så kräktes jag ju mest varje morgon innan jag sprang till bussen. Så kanske det är så att jag mår så pass bra i min graviditet just för att jag är arbetslös och får ta dagen i min egen takt och vila/sova/äta när jag behöver och slipper följa ett jobbschema. Just nu känner jag mig hängig och har ont i hela kroppen. Men jag tror jag ska sätta mig ute på altanen en sväng, för det är ljuvligt väder idag! 21 grader i skuggan, soligt och väldigt sköna, ljumma vindar. Det sistnämnda är räddningen för mig, då tycker jag att det är härligt med värme, när det fläktar lite. :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Hej emma hoppas du är piggare nu! Jobbigt att ,å illa, jag njuter av att det där dagliga illamåendet försvunnit. Du har nog rätt i att ett jobb stressar på det ytterligare. Jag tror att jag får havandeskapspenning fr början av december.hoppas det!kram på dej

Emmas Hörna sa...

Hej Lisa! :) Ja idag är jag mycket piggare. Sa just till Micke att det känns tusen ggr bättre idag. Otroligt att man ska bli så i obalans bara pga för lite sömn (och en tvilling-graviditet iofs;)) Hoppas du får det från december, så du hinner vila upp dig innan förlossningen. Du som har ett så stressigt och krävande jobb! Kramar