söndag 11 september 2011

Fruktfascination




I helgen har det varit allt annat än rubriken i förra inlägget (regn och rusk). Det har varit skönt och soligt (ja, jag gillar det också, särskilt när det inte är 30 grader varmt i skuggan). Vi har haft det mysigt och kul, jag och Micke och Swingen. Något jag är väldigt fascinerad av som jämtlänning, det är fruktträden härnere. Vi var till Mickes bror med sambo igår och plockade lite äpplen och päron från deras dignande träd. De hade även plommonträd som vi smakade frukt av. Alltså, att gå och plocka fullstora, goda, fina äpplen, päron och plommon från träden det är otroligt lyxigt tycker jag. Det känns som att gå och plocka godispåsar eller glasstrutar från träden! Tror inte att de som har bott här länge förstår hur imponerad jag är. På kvällen gjorde jag en äppelpaj av dessa gratisfrukter och den blev vansinnigt god, om jag får säga det själv. :)

7 kommentarer:

Monika sa...

Det låter härligt, Emma! Det är verkligen något speciellt med frukt som en själv plockar direkt från träden.

Elisabet sa...

Åh, vad underbart! Fadern och jag pratade en gång om att kanske flytta till Dalarna för att det är lite bättre klimatmässigt. Nu kom det ju ännu ett argument för, fruktträd. Fast jag tror nog att vi blir kvar i Jämtland. Nu kan vi ju åka och hälsa dig och Micke och njuta av klimatet!

Emmas Hörna sa...

Ja visst är det, Monika! :)

Flytta till Fagersta på en gång, allihopa! :)) Men annars är åka och hälsa på oss det näst bästa alternativet. Kraaam

Helena sa...

Ja, naturen bjuder sannerligen på det bästa godiset! :) Mysigt!!

Emmas Hörna sa...

Så sant, Helena. :)

Annica sa...

Hahaha! Jag är likadan...Känns som man é i utlanne..=)

Emmas Hörna sa...

Men precis Annica! :)