onsdag 7 september 2011

Mia Skäringer



Nu har jag precis läst ut boken "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer. Hade bara några kapitel kvar som jag inte hann läsa klart innan jag flyttade, så jag lånade den igår för att få läsa ut den. Jag fastnade på en gång för den här boken. Det är samlade texter från krönikor som hon skrivit, samt inlägg från hennes blogg som hon hade förut. Jag hade en förutfattad mening om både Mia Skäringer som person och om boken. De stämde inte alls. Jag trodde jag skulle bli irriterad på henne, men istället beundrar jag henne mycket mer nu. Jag har inte gillat "Mia och Klara" (humorserien) så mycket, så jag trodde inte jag skulle gilla boken heller. Men där hade jag så fel, så fel. Jag älskar hennes rolltolkning i "Solsidan" dock. Hon har verkligen skådespelartalang inom det komiska. Sen blir det ju inte sämre av att Felix Herngren spelar emot henne. Han är en av Sveriges roligaste skådespelare enligt mig. Tillsammans är de ju underbara.

Inga kommentarer: