söndag 18 september 2011

Vila, sova, äta?



Nu kommer nog min blogg handla rätt mycket om graviditeten som det känns... ;) Jag läser mycket om att vara gravid med tvillingar på nätet. Ska skaffa någon bra bok i veckan. Innan jag visste att jag väntar tvillingar så var alltid rekommendationen för gravida: motionera, vila, ät rätt, motionera, motionera typ. Nu står det oftast: VILA, VILA, VILA och SOV, SOV, SOV och ÄT RÄTT! Och som ett litet tillägg ibland: motionera lagom. Men jag tycker att hundpromenaderna verkligen är att motionera lagom. Och jag sover mycket, det måste jag säga! Sen har jag läst på flera ställen att man bör vara sjukskriven från v.20/v.25 när man väntar tvillingar. Jag är i v.19 nu! Känns lite konstigt att söka jobb. Får väl i så fall bli något vikariat. För man ska tydligen vara sjukskriven senast från v.25 iallafall. Det är ju bara fem veckor kvar. Je hinn int mä je! :)

Inga kommentarer: