onsdag 28 september 2011

Hjärtan små



Idag fick vi höra hjärtljuden hos de små tvillingarna! :) Som vanligt blir jag så glad så jag skrattar till när jag känner, hör eller ser dem. De hade mycket bra hjärtslag som hördes tydligt och låg på en jättebra nivå. Nu har jag nog börjat förstå att det är mina barn som finns där. Jag har väl verkligen börjat "knyta an" som det förmodligen hade stått i graviditetsskrifter. Jag hade gått upp ett kilo sen sist vi var där. Men då hade jag ju iofs gått upp ca 50,000 kilo innan och i början av graviditeten.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Det är ju så kul att höra bebisens hjärta. Jag längtar. Ska dit v 24 så det är ett tag kvar! Då ska ellen och vilma få följa med. Annars går jag själv på alla besök utom ul såklart. Men det är roligt att ha med barnen så blir det lite mer verkligt för dem också kanske. Verrkligen kul att vi ska ha samtidigt, fast du blir nog före. Hur är det eg, måste man föda vanligt eller det beror väl på hur de ligger antar jag..? Kram

Emmas Hörna sa...

Ja det var jättemysigt! :)) Jag visste inte ens att vi skulle få höra hjärtljuden då, så det kom som en positiv överraskning. Ja det är tydligen mycket mer vanligt att det blir kejsarsnitt när man väntar tvillingar, men som du säger, det beror bl.a. på hur dom ligger. Om 1:an (tvillingen längst ner alltså) ligger med huvudet neråt så blir det vanlig förlossning, även om 2:an ligger med rumpan ner (om det inte är andra komplikationer) Men om 1:an ligger med rumpan ner så blir det alltid kejsarsnitt. Kram vännen och mys på! :)

Helena sa...

Kommer ihåg den där speciella känslan när man fick höra hjärtljuden!! Och du som har TVÅ underverk att lyssna på måste ju vara dubbelt mysigt! *hihi* Kram!!

Emmas Hörna sa...

Ja Helena, det var verkligen superhäftigt och myyysigt! :) Ja det var fascinerande hur hon hittade bådas så lätt också... :) Kram!