söndag 25 september 2011

Allmänt babbel

Det är mysigt att vara gravid på flera sätt. En grej är att så många verkligen bryr sig om hur man mår och det är så noga att man tar hand om sig. Jag mår hittills oförskämt bra, men just idag är det en sån dag då jag mår illa ibland och är trött och tung i kroppen. Vi gick på flera lååånga promenader igår i och för sig, jag och Swingen. Vi var nyss ute på en timmes promenad men den kändes lite långsammare än igår, för min del. Det är så roligt nu, för jag vågar verkligen gå nya vägar där jag aldrig gått förut. Jag känner att jag har koll på var saker och ting ligger i förhållande till varann. Jag ska inte påstå att jag hittar överallt och till alla ställen, men det är stor skillnad sen förra månaden när jag precis flyttat hit. Ja just det, jag har bott här i en månad nu! Vad tiden går fort.

För att återgå till vad jag började att skriva...att så många bryr sig så mycket om ens hälsa och välmående. En tjej som jag jobbade med i somras berättade att hon älskade att vara gravid av just den anledningen. (Sen när barnet väl var fött så var det ingen som frågade hur hon mådde längre, då var det bara fokus på babyn. :) Ligger nog mycket i det. Hon sa det med glimten i ögat, det var inte så hon klagade.)

Jag har ju känt lite sprattel i magen i några veckor och små söta kickar ibland. Men imorse var det några mer rejäla sparkar. Jag förmodar att det kommer att kännas ännu mer sen, men det var en stor skillnad. Jag älskar när jag känner bebisarna där! :) På ultraljudet var det mest bara en som rörde sig hela tiden. Den andra var lugnare. "Den kanske sov då", sa Micke när jag pratade om det. Mitt hjärta smälte...hur gulligt som helst! :)

Inga kommentarer: