onsdag 14 september 2011

"Det är två bebisar där"



Vilken fantastisk dag! :) Imorse begav vi oss till Västerås för ultraljudsundersökning. Jag var lite knasigt orolig för att det då skulle visa sig att jag inte ens var gravid. Trots två graviditetstester och en läkares utlåtande som sa att jag är det! Kändes dock lite lugnare när vi väl var inne i rummet och jag lagt mig tillrätta. Barnmorskan börjar undersöka direkt och så blir hon tyst i några få sekunder (men det kändes länge!) innan hon säger de chockerande orden: "Ja det är två bebisar där". Så ja, vi ska ha tvillingar! Jag fattar nog fortfarande inte att det är sant!!! :) Men är hur glad som helst! Vilken grej alltså! Ni kan ju förstå att det är det enda som snurrar i mitt huvud idag. Tjohoo! :D

9 kommentarer:

Annica sa...

GRATTIS KRAMAR I MASSOR!! Är så glad för er skull!!! =)

Emmas Hörna sa...

TACK Annica!! :)) Lika många KRAMAR tillbaks! :)

Lisa sa...

Emma det är galet kul! Fattar du hur bra det är att "ta två bebisar, gravida en" jag tycker det verkar superpraktiskt och roligt! Visst blir det säkert intensivt men det blirvdet ju ändå när barn nr 2 kommer. Tänk de har alltid varandra och kan ha så mycket kul ihop. Du kommer fixa det galant bästa emma!! Supergrattis!

Emmas Hörna sa...

Hihi ja det är många som varit gravida som tycker att det verkar praktiskt att ta två på samma graviditet! :)) Ja det kommer bli full rulle minsann! :) Tack så mycket och kram på dig fina Lisa!

Elisabet sa...

Härlig kommenter från Lisa! Håller med "ta två bebisar, gravida en"
Kramar!

Erica sa...

Oj oj oj så himla spännande!!! Grattis igen! Ta hand om dig där nere nu :) Kram!!

Emmas Hörna sa...

Ja, spännande är ordet! :)) Jag tar hand om mig på bästa sätt. Sover massor och promenerar med vovve flera ggr om dagen. Kram på dig Erica!

Helena sa...

Nemen oj, vad spännande!!! Grattis!!! :) *hihi*
Jag har systrar som är tvillingar, och som liten var jag alltid avis på dom som alltid hade varandra. Kommer säkert bli jättespännade! *kram*

Emmas Hörna sa...

Tack Helena! :) Vad roligt att du har tvillingar som syskon. :) Det blir som sagt myyyycket spännande detta. Kram!