onsdag 16 juni 2010

Semester del 1

Tjo! Nu har jag två veckors semester! :)

Har nyss vaknat och ska inleda mitt semesterfirande med en massa ärenden till jobbet...hmm... Fast iofs så är ju detta fortfarande min sista arbetsdag innan semestern, så det är lugnt ;)

Dessutom är det inga jobbiga ärenden och det är mitt eget fel att jag har dom. Två på jobbet har fått barn och vi ska köpa present, så jag ska lämna pengar till det (har glömt det hela veckan). Sen så råkade jag sno en arbetskompis brallor och det visade sig att vi var FYRA som hade exakt likadana byxor i samma storlek och allt. Jag hade så noga hört mig för med den personen som jag visste hade likadana. Men det var inte hennes. Så jag använde dom glatt. Tills hon som löste av mig imorse grubblade över varför hennes byxor var spårlöst försvunna sen en vecka tillbaka. Då gick det upp ett ljus. Så nu är dom tvättade och jag ska lomma tillbaks med dom, som den byxtjyv jag är.

Plus att jag ska lämna in kvitto på att jag betalt medlemsavgiften på gymmet, så får jag tillbaka lite pengar från arbetsgivaren, som friskvård. Det är inte dumt det!

Men sen blir det en badring runt midjan, en pina colada i handen och solbrillor på, för då är det semester på riktigt! :)

2 kommentarer:

Lina sa...

GRATTIS till semestern! Så välförtjänt!

Skrattar alltid när jag läser nåt "vardagligt" du har skrivit, du skriver så roligt!

KRAMAR o PUSSAR

Emmas Hörna sa...

TACK min Linus! :) Pussar och kramar som en took!