torsdag 10 juni 2010

Överflöd

Funderar lite på "The Secret" igen... ALLT man vill ha, det finns i överflöd. Grejen är bara att dra till sig det och inte sätta käppar i hjulet för sig själv. Vilket är lättare sagt än gjort, många gånger. Men det är sant. Jag ska återigen komma in i det tankesättet igen. Ibland hamnar jag snett och det är inte bra. Men för varje gång jag försöker komma in på rätt bana igen så blir det lättare och lättare. Nu kom jag på en låt som Mauro Scocco gjort. Texten i refrängen är skön:

Det finns, i den bästa av världar
Det finns, allt ditt hjärta kan begära
Det finns, om du orkar sträcka ut
Det finns där, ta för dig, innan allting tagit slut.

Mycket bra, förutom det sista. För det tar aldrig slut. Allt finns i överflöd, alltid. Nu ska jag ta för mig!

6 kommentarer:

Marita sa...

Håller med dig, det är lätt att komma ur det positiva tänket. Varför kan man ju undra, det borde ju vara lättare att tänka positiva tankar än negativa, speciellt som man vet att det funkar. Jag har tyvärr min bok utlånad, får väl se till att få hem den igen. Den behövs verkligen återkomma till ofta.

Lina sa...

Här kommer en text till dig syster!

"Så fortsätt längta, hitta mod.
Våga hoppas, våga tro.

Tro på drömmen, ta ett kliv.
Vält den värld du lever i.
Och va en galning, va naiv.
Det är det som håller oss vid liv."

P. Lemarc

Jag älskar den här låten!
PUSS =)

Emmas Hörna sa...

Marita: Jaa precis, det är en bok att ta fram vid behov! :)

Lina: TACK! Så klockren text! Blir helt lycklig av den. PUSS :)

Stella sa...

Jaaaaa! Mycket bra!

Elisabet sa...

Den texten som du Lina skickade till Emma är ju min älsklingstext också. Jag vill gärna vara en galning. MammaE

Emmas Hörna sa...

Ja den är helt underbar, mamma! Vi är ju galningar allihopa, därför har vi så kul på våra möten!!! :) Puss och kram!