söndag 13 juni 2010

Dagens citat x 2


Min underbara lillasyster får stå för dagens båda citat och dessa kläcktes under samma kväll. Vi överraskade henne med en fest för att fira att hon tagit examen. När hon förvirrat börjar inse vad det handlar om säger hon glatt:


"Jag blev så paff så jag blev förvånad!"


Hihi, det uttalandet visar rätt väl hur överraskad hon verkligen blev. Senare frågar någon henne vad hon vill ha att dricka. Det finns att välja på rött vin, vitt vin, starköl, alkoholfri öl, saft, vatten, champagne... Då svarar hon snabbt:


"Alkohol!"


Lina är bäst! :)

5 kommentarer:

Lina sa...

=) Bäst är det du som är!

Ditt lilla yrväder till lillasyster älskar dig så mycket!

"Du är en jag kunde va!"

Längtar såå mycket till lördag, ditt sällskap är det bästa som finns!

Lina sa...

"Du är den jag kunde va!" (skulle det såklart stå!)

Marita sa...

Så underbart med syskonkärlek...:)

Emmas Hörna sa...

Ja det är syskonkärlek till max! :) :) :)

Längtar också tills vi ska umgås och hitt på massa tok i helgen!!! Kom ihåg att ta bort salladsburken från sätet innan du sätter dig den här gången bara, Lillan! "Smart!" :D Älskar dig mer än mest!

Tompa sa...

Det spontana "Jag blev så paff så jag blev förvånad!" kom mig att tänka på när Sören fick en miniracingbil av Janne i julklapp. Sören utropar då han inser vilken fin klapp han fått: - Not bad enough!
Antagligen en vurpa i hjärncellerna på Sören. Resultatet, en trolig sammansmältning av, "This was not a bad gift" och "Oh this was more than enough"
Varför Sörpan skulle ge sig på att uttrycka sig på engelska vet han nog inte själv.