torsdag 17 juni 2010

Förtjänar tamejtusan en medalj!

Jag satt här i soffan och var så sugen på chips att jag inte kunde tänka på annat. Jag skulle bara tvätta klart och sen var jag i tanken redan på väg för att köpa en stor, fet chipspåse. Men så chattade jag lite med Carina på MSN, bl.a. om min desperation att få äta chips. Så skrev jag plötsligt: men jag ska ta en promenad istället för att se om suget går över. Sagt och gjort (eller snarare skrivet och gjort) så tog jag fram min rosa mp3 och snörade på mig skorna och gav mig ut på en timmes promenad istället! Hallå! Snacka om att förtjäna guldmedalj. Att vara så grymt sugen på något onyttigt och så välja att bränna fett istället för att äta det. Jag är nöjd! :) Ska skåla för mig själv här; i vatten. Skål!

4 kommentarer:

lisa sa...

Så sjuuuukt bra!!! Ta och berätta för mej hur du gör?? Jag hade köpt chipspåsen tyvärr! Emma du är bäst!Förresten jag köpte en sån där smootie och den bar toppengod, bra tips.

Emmas Hörna sa...

Haha Lisa, du är för skön :) Ja jag är ju i chock själv. Jag resonerade iallafall såhär: Om jag tar en långpromenad FÖRST, så har jag ju åtminstone gjort av med lite kalorier innan jag glufsar i mig chips, om nu suget skulle finnas kvar efter promenaden. Men när jag väl hade gått i en timme och var uppfylld av endorfiner pga motion och bra musik, då var inte chips så viktigt längre! Så den här gången funkade det! :)

Marita sa...

Wow, så impad jag blir, hade jag tyvärr aldrig klarat.

Emmas Hörna sa...

Snälla Lisa och Marita. En sak kan jag LOVA. Och det är att om jag klarar det, så skulle ni också klara det! :) Dagens sanning. Jag trodde ju inte heller att det skulle funka, aldrig. Men det gjorde det. :)