onsdag 30 juni 2010

När man är blödig

Man ska nog inte lyssna på musik när man går på stan om man är så blödig som jag. Då händer det ibland att man plötsligt blir tårögd och rörd offentligt. Ofta handlar det om en låt som jag hört flera gånger förut och jag kanske knappt reflekterat över texten tidigare. Så plötsligt landar den med en explosion i hjärtat. Detta fick mig totalt ur balans nyss, på ett positivt sätt. När jag gick över Färjemansgatan. :)

"Jag såg ett ljus som brunnit ut,
och mitt mod var nära att ta slut.
Du gav en större bild av det jag såg,
ett hopp om att vi kan mötas med våra liv.
Du ger mig tusen skäl att våga tro på kärleken.
Det jag förlorade har hittat mig igen.
Oh.. du ger mig tusen skäl att våga tro på sanningen.
Det finns en längtan som lever igen. Min tro på kärleken."


2 kommentarer:

Annica sa...

Ja veeeeet! Så är jag också..Jag kan sitta på jobbet vid datorn och så kommer d en låt som bara träffra så som bara vissa kan..Då kan tårarna börja rinna och jag sitter och jobbar mitt imot andra, så dom lär väl tro att man är super olycklig eller nåt...Sitter och torkar tårar stup i ett och sen glad igen..hahaha

Emmas Hörna sa...

Haha åh vad härligt att höra att det finns fler! :) Jag hörde också en låt på jobbet som fick mig att börja gråta lite och då var jag ju tvungen att förklara att jag bara var rörd och glad och då blev min brukare likadan hihi :)