torsdag 3 juni 2010

Patetiskt

Jag har ju varit sjuk och hemma i två dagar och sett de märkligaste program på TV med jämna mellanrum. Jag såg något australiensiskt program, tror jag det var, där de tävlade i matlagning. Jag kände plötsligt hur otroligt patetiskt programmet var. Det hela gick ut på att deltagarna skulle laga olika rätter som sedan skulle betygsättas och på slutet skulle en kvinna tala om vem som röstats ut och vilka som gått vidare. Det jag tyckte var patetiskt var just själva utröstningen. Det var två deltagare som "hängde löst" och skulle argumentera för varför de skulle vara kvar i tävlingen. De grät hejdlöst och sa att det var FÖRKROSSANDE SMÄRTSAMT att vara i den situationen. Kvinnan som skulle bestämma vem som skulle få gå vidare i tävlingen sa med allvarlig röst och gråten i halsen att "Ja det här är en mycket svår stund för oss alla". Men hallå. Lägg ägg. Det handlar om matlagning.

2 kommentarer:

Marita sa...

Hahaha...riktigt allvarliga saker det där...;)

Lina sa...

Hahaha! Ja, en del saknar perspektiv ibland!