måndag 10 augusti 2009

Ulf Lundell

Jag har varit på livekonsert med Ulf Lundell två gånger. Båda gångerna blev jag totalt berörd av honom. Oerhört proffsig, har extremt duktiga musiker och spelar och sjunger med sån total inlevelse.

Han var på Yran i år men jag lyckades bara hinna dit till dom sista låtarna. Men det räckte för att jag skulle stå där med tårarna trillandes nerför kinderna, bara för att det var så bra och känslosamt. Han är otrolig!

Jag lyssnar sällan på hans musik annars, men live är han verkligen kung. Alla hans texter är bra. Men det finns en låt som beskriver kärleken så exakt tycker jag. Och den träffar mig rakt i hjärtat varje gång jag hör den. Kärlekens hundar. Jag tolkar den ungefär som en beskrivning av hur otroligt motsägelsefull kärleken är....förödande och underbar.

Inga kommentarer: