måndag 31 augusti 2009

Min hemliga last...

...som snart inte är hemlig längre. Vet inte om det är en last heller i och för sig... Men det är inte något jag skyltar öppet med hehehe.... Inte utan att skämmas en smula.

Sanningen avslöjas här: JAG ÄLSKAR "SVENSKA HJÄRTAN"!!!! TV-serien alltså, av Carin Mannheimer. Jag är helt besatt av den. Jag minns när den gick på TV, då tyckte jag den var töntig och jag och Veronica gjorde oss lustiga över rollfigurna och citerade Hellen och Börje och Elisabeth m.fl. "Tycker du Olle e ääckli?", "Men Torsten..." och "Bolla bolla". Haha :)

Inte trodde jag då att jag skulle köpa hela serien på DVD många år senare och ha sett den tre gånger redan!! Hahaha, Veronica, om du läser detta kommer du ju smälla av, jag vet! :)) Men det är sån otrolig mysfaktor över hela serien, även om den egentligen är sjukt vemodig med ganska tragiska livsöden. Men jag älskar, älskar, älskar att se dom underbara figurerna. Elisabeth är min absoluta favorit. Hon lyfter hela serien. Hon är ju en väldigt bra skådespelare också, Solveig Ternström.

Så, nu är det avslöjat. Jag har nästan slutat se på TV, för jag tycker det är så jobbigt att behöva se ett program på en viss tid som jag inte bestämmer själv! Och så har jag köpt mina favoritserier på dvd istället, Sex & the City, Svenska Hjärtan, Frasier, Vänner, Gilmore Girls... Och min TV-tid är oftast 22.30 då jag jobbat kväll och kommer hem och måste varva ner innan jag ska sova och inte orkar göra annat än slappa i soffan. Trist om det inte går något på TV som man vill se. Och man kanske inte känner för att se en hel film. Då är det bara att sätta igång ett gött avsnitt av den serie jag kör för tillfället. :) Perfekt. Snart är det nog dags för lite Sex & the City igen tror jag.

Nu ser jag att solen skiner ute och jag ska iväg och träna. Toppendag! Puss och kram

4 kommentarer:

Annica sa...

Härligt!!Va duktig du är...Jag måste också sätta igång och träna...=/ Kram

Emmas Hörna sa...

Ja det gäller för mig att passa på nu när jag tycker det är så himla kul!! Lycka til med igångsättandet :) Kram!

Veronica sa...

Ha ha ha ha! Ja du, Emma, vem hade trott att du skulle ga och bli kar i Svenska Hjartan! Jag blir faktiskt lite nyfiken och skulle vilja se ett avsnitt sjalv! Det far bli DVD-kvall nasta gang jag kommer hem - du, jag och Olle! : )

Emmas Hörna sa...

Hahaha jaa Vippus, det får det absolut bli!! :) Glöm inte Torsten!