torsdag 3 november 2011

Barnmorskebesök




Har nyss kommit tillbaka från barnmorskan och mår utmärkt. Vi har fått byta barnmorska, för den vimsiga som vi hade, har slutat. Det kanske var anledningen till att hon var vimsig; att hon höll på att byta jobb. I vilket fall så är den nya otroligt bra, precis i min smak. Lättsam, glad, tydlig och pålitlig. Vi fick ju lyssna på hjärtljuden igen och de bultade på bra hos båda. :) En låg med huvudet uppåt (den jag känner av mest i sparkar och sånt) och en med huvudet ner. Men det kan ju komma att ändra sig sa hon, de har fortfarande möjlighet att vända på sig innan det blir för trångt därinne. Sen mätte hon magen och sa att "normalkurvan" går efter enling-graviditet så den kunde vi inte bry oss om, men det kan vara intressant att se hur min mage växer ändå. Den var några cm större än det normala i en vanlig gravditet, så det var som det skulle. Igår tror jag att jag hade precis alla krämpor och sånt som man kan ha under en graviditet. Helt däckad också. Men idag mår jag som sagt utmärkt, så jag är så glad att det hittills bara är tillfälliga "svackor".

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag tänker ibland på din mage när jag kollar in min. Eftersom du har två måste den ju bli väldigt stor tillslut! Spännande att se om den andra bebisen också vänder sej sen. Nu ska jag ut i mörkret och till jobbet. Jobbar 7 dagar på raken, fattar inte hur det ska gå till! Ska fira nästa torsdag kväll när det är klart!
Många kramar

Emmas Hörna sa...

Ja du Lisa, den kommer nog bli stooor ja. :)) Just nu får jag för mig att den inte är så stor, tills jag råkar få syn på den i profil i nån spegel...då blir jag paff! :) Men som sagt, den var ju inte mycket större än en "vanlig" gravidmage vid denna tid. Men det sägs att vid vecka 30 brukar en tvillingmage vara lika stor som en fullgången enlingmage! :) Oj stackare vad du ska jobba då! Lycka till med det och hoppas det går bra. Var rädd om dig, fina Lisa! Kramar