torsdag 3 november 2011

Drömmen om ett barn



Nu har jag gråtit kopiösa mängder till ett TV-program. "Drömmen om ett barn". Jag har gråtit av lycka med ett lesbiskt par som födde en dotter. Sen grät jag av medlidande med ett par. De hade gjort några IVF-försök utan att lyckas och bestämt sig för att ta en paus, men då blev hon spontangravid. Först grät jag med dem när de berättade om deras lycka och glädje när de fick det beskedet. Sen på ultraljudet visade det sig att fostret dött. Jag grät och grät och tyckte så otroligt synd om dem. Usch...gråter nu bara jag tänker på hur ledsna de var när de satte sig i bilen på väg från ultraljudet.... Sånt borde inte få hända tycker jag. Förmodligen är det inte meningen att man ska se såna här program när man är gravid eftersom man är dubbelt så känslig som i vanliga fall. Och det vill inte säga lite! Var bara tvungen att skriva av mig.

P.S Renée Nyberg är en fantastisk programledare i såna här program. Varm och mänsklig och hela tiden.

Inga kommentarer: