fredag 25 november 2011

En val, AC/DC och Dr Phil

Det sägs att man ofta får livliga drömmar när man är gravid. Ohoj du, det kan man lugnt säga! Kanske blir de dubbelt så livliga när man väntar tvillingar hehe... ;) För jag, som i normala fall drömmer mycket knas, drömmer numera som en galenpanna varje natt! Exempel från nattens alla äventyr:
Dröm ett: Jag står vid Hallens båtbrygga och metar. Plötsligt får jag napp och drar in en stor val! Den dör men jag lyckas inte få upp den med mitt metspö (konstigt nog), så den ligger och guppar där vid båtarna. När vi går och kollar närmare på den så ser den exakt ut som den snälla hajen i den animerade filmen "Hajar som hajar".
Dröm två: Jag är på en konsert med AC/DC. Vi är kanske sju personer i publiken. Basisten spelar ståbas. När de ska spela min favoritlåt, "You shook me all night long" så kommer de av sig hela tiden och lyckas inte spela den! Till slut säger basisten att han ska testa att byta till elbas, så kanske det går bättre. Och så tillägger han att om vi skulle träffa någon av alla hans älskarinnor så får vi absolut inte säga något om den sopiga spelningen. Medan han hämtar elbasen lämnar vi konserten och jag ser morgondagens tidningsrubriker framför mig: AC/DC-konsert; Publiken sviker.
Dröm tre: Jag vikarierar för Dr Phil. Jag drömmer t.o.m. hela drömmen på engelska liksom. Jag säger till ett ungt par: "If you REALLY listen to what your parents say and also agree with them, then you are mature enough to enter the adult world".


5 kommentarer:

VP sa...

Ha ha ha! Knasiga drommar minsann, som fick mig att skratta hogt... Sarskilt Dr. Phil. : ) Kram!

Lisas blogg sa...

Mohahaha, va rolig du är! Jag pratar mycket i sömnen,tomas ställer frågor och jag svarar..

Emmas Hörna sa...

VP: Haha bra att kunna roa sina medmänniskor. Jag själv skakar på huvudet varje morgon när jag tänker tillbaka på mina drömmar! Kram :)

Lisa: Hahaa får Tomas bra svar då tro? :D Säkert kloka och insiktsfulla. ;)

Elisabet sa...

Ohoj du va roligt! Tack för ett gott skratt på söndag morgon!

Emmas Hörna sa...

Haha ditt uttryck "ohoj du" är så användbart mamma! :)) Kramar i massor