måndag 21 november 2011

Skön känsla



Idag har vi varit hos barnmorskan igen och det är så himla skönt när man nyss varit där och allt sett bra ut! Även om jag absolut inte går och oroar mig hela tiden så är det ändå sån lättnad med dessa kontroller. Lyssna på bebisarnas hjärtljud och få veta att ens egna värden är bra och så. Imorgon ska vi på föräldrautbildning för första gången! Det blir spännande. Det var tydligen stora grupper, för det var många som väntar barn, plus att en barnmorska slutat, så de får bunta ihop flera på en och samma barnmorska.

2 kommentarer:

Lisa sa...

M, håller med! Äter du järn förresten? Jag ska börja om två veckor när jag slutar jobba, blir lite trist i magen..men jag borde äta det nu, ligger lite i underkant. Jo, du frågade varför jag var rädd att inte få bedövning. Har några bekanta som inte fått spinalen för att det inte har varit nån ide enl barnmorskan. Kanske att det gått ganska långt in i förlossningen. Vill jag inte vara med om! Men jag ska se till att vara där i tid, hoppas jag! Tänker du dej nån viss bedövning omdet blir vanlig förlossning? Kram

Emmas Hörna sa...

Aha, men vad bra att man verkligen får tala om hur man vill ha det innan då... Jo jag äter järn och har gjort det rätt länge. i och med att det är två därinne så blir det nästan alltid järnbrist för den gravida. Men jag började nog i bra tid, INNAN det blev brist, så jag har legat på en bra nivå. Jag har faktiskt ingen aning om allt det där med bedövning, jag tänkte precis sätta mig in i det. Och skriva ett sånt där förlossningsbrev. Fick ett förskrivet av barnmorskan idag. Kram! :)