torsdag 10 november 2011

Anställningsintervju

Idag var jag på anställningsintervju för förskollärarjobb och det var väldigt trevligt! Det gick hur bra som helst. Det var fyra trevliga kvinnor som ställde kluriga frågor till mig. Två förskolechefer och två fackliga representanter. Jag tycker att jag klarade det galant och mycket beror nog på att jag har slutat vara så nervös för allt möjligt. Bara lite lagom pirrig sådär, så man skärper till sig. Det kändes riktigt bra! Nu känner de ju till min situation (att jag är gravid med tvillingar alltså) och tjänsterna skulle bli tillsatta i slutet av november. Då är det ju inte troligt att jag kommer kunna jobba ändå. Men det som är bra är att jag fått presentera mig och de vet att jag finns och har fått en bild av vem jag är. Så kommer jag kunna få jobb där när det blir aktuellt.

I skrivandets stund så är det världens tumult i magen och det sparkas uppåt och neråt och hit och dit. Riktigt så jag hoppar till av kraften de sätter in! :)) <3

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Härligt! Nu har du en fot inne där.

Emmas Hörna sa...

Ja! Precis! :)