söndag 20 november 2011

Sorgligt

Läste just att Lasse Brandeby har dött. Usch vad tråkigt. Han var för mig en person som man bara gillade, rakt av. Jag har faktiskt ett personligt minne av honom. När jag och mamma var på en teaterföreställning som han var med i så kom Lasse först ut på scenen och meddelade att de inte hade råd med huvudrollsinnehavaren, så därför fick deras sufflör ta över den rollen. Och då behövde de ju en ny sufflör. Det blev jag! (Allt var naturligtvis uppgjort och på skoj). Sen drog han med mig i föreställningen några gånger. Det var så himla kul, även om jag var supernervös för att jag skulle behöva gå upp på scenen! Fick blommor av teaterensemblen på slutet. Lasse Brandeby hade sån där "snabb humor" som jag gillar. Korta kommentarer som man garvar på sig åt ibland.

Vila i frid Lasse och mycket kärlek till dig och dina närmaste.

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Ja, jag pratade med Lina om detta igår kväll, för vi var på teatern och såg Nishti Sterk i "Carpe Diem". Bra och inspirerande, härlig tjej. Men jag fick faktiskt en tår i ögat när jag läste ditt inlägg om Lasse Brandeby. Han hade väl varit bra att ha kvar här på jorden i många år till.

Emmas Hörna sa...

Ja jag fällde också en tår... Vad fint skrivet att han hade varit bra att ha kvar här på jorden. <3