torsdag 27 oktober 2011

Fullständig Lycka

Det finns faktiskt ingen låt som berört mig mer än just denna. Jag vet inte vad som händer med mig varje gång jag hör den. Men jag blir bara djupt lycklig och det känns som att det bara finns gott i världen. De första tre gångerna jag hörde låten blev jag så totalt överrumplad av dess effekt på mig. Tårarna strömmade nerför mina kinder och det gick inte att stoppa glädjetårarna. En av gångerna var jag ute på promenad och lyssnade på radion när den plötsligt spelades. Många som mötte mig trodde nog att jag var ledsen, men jag var lyckligast i världen. :) Konstigt men underbart att musiken/texten/artisterna kan påverka mig så!

Det syns i dina gester, syns på din rygg
den som kan va så rak
Å jag vet vad som plågar dig,
men du kan va trygg, du å jag, vi gör gemensam sak

När den vill tynga ner mig, oron jag bär,
vet jag att du finns där
Ja för så som vi krattar gången,
så får vi gå, du å jag,
för det är vi ändå.

Molnen vid horisonten hotfulla grå,
stormen är här min vän
Men den stormen ska också stilla,
å vi ska få, du å jag, lugnet tillbaks igen

Om allt ska tagas från oss, ett har vi kvar,
som ingen annan har
Ja för så som vi krattar gången,
så får vi gå, du å jag,
för det är vi ändå.

Mullret har tystnat tror jag, inte ett ljud...
Jag hör det inte mer
Å det ljusnar vid horisonten,
tack käre Gud, du å jag, ser hur naturen ler

Stormen var bra för hjärtat, bra för min själ
Gjorde oss båda väl
Ja för så som vi krattar gången,
så får vi gå, du å jag,
för det är vi ändå.

Ja för så som vi krattar gången,
så får vi gå, du å jag,
för det är vi ändå.
För det är vi ändå!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Emma för att jag fick lyssna på härlig musik så här på morgon kvisten!
Kram Sara

Emmas Hörna sa...

Vad roligt Sara, varsågod! :) Man borde ju verkligen lyssna på den här varje morgon och därmed starta dagen med ett leende och lyckokänslor! Kram!

Helena sa...

Ja, tänk vad härligt det är med musik som berör en! :) Denna sång var fin!

Lisa sa...

Gillar den också! Helene sjöholm är en favorit, hon är fantastisk. Hon ska ju också ha bebis! Hoppas du mår bra och tvillingarna! Har ni köpt några bebigrejer?

Emmas Hörna sa...

Helena: Ja det är fantastiskt! :) Vad gjorde man uan musik?

Lisa: Ja Helen Sjöholm ska ju också ha tvillingar! :) Lite roligt. Vi mår bra, hade en svacka igår med alla krämpor man kan föreställa sig, men det gick ju över och idag mår jag fint! Hoppas du också mår bra och fortsätter att slippa den elaka migränen. Vi har hittills köpt vagn bara. Men i helgen fick vi en stoor kasse med superfina bebiskläder av min storasyster för hennes lilla goding har växt ur minsta storleken nu. :)