torsdag 20 oktober 2011

Gaddafi död

Men vilken sjuk, sjuk värld vi lever i. Jag fick en sån där overklighetskänsla när jag såg de extrainsatta nyheterna och plötsligt hör hur alla firar en människas död. Samtidigt förstår jag allas firande. Men det gör det ju inte mindre sjukt! Det är värt att fira att Gaddafis makt är bruten och förhoppningsvis även diktaturen och förtrycket. Men det lät så konstigt när nyhetsuppläsaren sa "död" så glatt och oberört. Det var någon (minns nu inte vem) som uttalade sig om hans död och sa att det var ett historiskt ögonblick och att vi nu bör skänka en tanke till alla hans offer. Det lät lite mer verkligt.

Tur att det finns så otroligt mycket underbart och vackert också i denna värld. Nu ska jag fokusera på sånt ett tag för att komma i balans efter att ha sett nyheterna.

2 kommentarer:

VP sa...

Precis sa tankte jag ocksa!! Jattekonstigt att sa manga tycker det ar helt okej att jubla over nagons dod. Om det hade varit nagon annan statsledare, sarskilt i vastvarlden, hade det latit annorlunda. Man undrar over manskligheten ibland... Kram!

Emmas Hörna sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam om mina funderingar. Kram på dej Vippus, jag saknar dig och hoppas du mår fint! :)