torsdag 17 december 2009

Nu blev det lite för mycket...

Ska jobba på sjukhuset inatt. Jag kände nyss att jag, nästa gång jag måste skaffa nytt jobb, borde välja något som inte är det allra svåraste inom yrket. Medicinskt, fysiskt och psykiskt har jag hamnat på den lite svårare sidan. Men som min kloka vän sa: "Det är meningen, det här är något du ska gå igenom."

Sen saknar jag farmor något så oerhört. Tänker på juldagen, då vi alltid brukar vara hos henne och fika tusen kakor m.m. Och blir så ledsen...

Just nu behöver jag kärlek, men får istället sms som bara river upp gamla sår. Som inte är det minsta till för min skull, utan för hans.

Som sagt, just nu blev det lite för mycket. Men det blir bättre, det vet jag. Ska nog vila ett tag till efter den tuffa, oroliga arbetsnatten.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Ja, ibland har det en tendens att bli alldeles för mycket! Saknar min farmor, som gick bort förra helgen, också. Det känns konstigt att föreställa sig julen utan henne och så är det ju så mycket annat som blir annorlunda...

Jag hoppas att du får en härlig jul ändå, med många goda minnen av din farmor! Kram

Emmas Hörna sa...

Veronica, vad tråkigt att din farmor också gått bort. Det blir en enorm saknad.... Jag tror att julen kommer bli härlig ändå, med fina minnen från fina farmor... Ha det bra du med och tack för ditt svar. Kramar!