söndag 20 december 2009

Klantigaste dagen i mannaminne!

Lördagen den nittonde december nollnio klantade jag mig värre än Papphammar och Mr Bean tillsammans. Det började med att jag skulle ställa upp ett av mina finaste glas i skåpet. Krasch! Slog sönder den mot kranen. Hämta dammsugaren.

Sen gick jag och lyfte upp en låda med lite julsaker som blivit över, skulle ställa in den i förrådet. Brak! Så gick botten ur och allt ramlade på golvet och en porslinstomte gick i tusen bitar. Hade inte hunnit ställa in dammsugaren sen några minuter innan.

Sen skulle vi ha fest här och jag hade tänt en hel del ljus. Tyckte att det luktade lite konstigt då jag kom in i vardagsrummet, så jag ser mig omkring och OJ ett av ljusen i en listhylla hade ramlat in mot väggen och bränner ett stort hål i tapeten och en liten bit in i väggen. Hann släcka det i sista stund, innan elden hade tagit fart riktigt och eldat ner hela lägenheten.

Sen kom Carina och jag fick en present av henne. Öppnar den glatt men hinner inte se hur den ser ut, för den rasar ur påsen och ner på golvet och krasch! så gick den i flera bitar.... Suck.

Sen när jag kommer hem från Plaza så ska jag ställa undan glasen som stod på bordet. Krasch! så slår jag sönder ännu ett av mina finaste glas (som inte längre går att få tag på). Rekord i klantighet hade jag not lätt tagit igår.

6 kommentarer:

Annica sa...

Hihi...Fy!! Vissa dagar är så där..Man har som ingen kontroll över sin egen kropp...=) Nu kan d bara bli bättre...Men håll koll på ljusen!!!!!!
Kram

Emmas Hörna sa...

Ja, jag hade både helt okontrollerbar kropp plus lite otur faktiskt. Dålig kombination! :) Ja, ljusen ska verkligen hållas koll på nu alltså... Kram :)

Annica sa...

Hahaha...samma dag jag skrev detta till dig så slog jag sönder en tavla (glaset), en tallrik och en skål..Dom for rakt på klinkergolvet i köket! ;)
Kram

lisa sa...

ojojoj emma det där kunde slutat illa! jag har klantat mej precis nu och av misstag slängt en värdecheck på några hundra.. ha en bra (och klantfri) fortsättning kram

Stella sa...

Ouch!! Snacka om otursdag!!

Emmas Hörna sa...

Skönt att höra att man inte är ensam! :)) Kram på er alla!