tisdag 1 december 2009

Första december

Jag blev barnsligt glad då jag kom på att det faktiskt är första december idag och att jag ikväll kan börja elda på mitt kalenderljus! Adventskalendern börjar också, på TV och radio. Jag brukar kolla in det dom visar på TV och om jag gillar det så ser jag det på svt.play oftast. Det sänds ju inte direkt på min TV-tittartid om man säger så...

Jag hoppas att den är bra i år, för det är så mysigt att få se bra barnprogram, när man har en bra anledning haha... Adventskalendern är ju ändå adventskalendern. Det är ju inte ofta, nu i vuxen ålder, som jag tycker det är värt att se, men det kommer ju små guldkorn ibland. För något år sedan var det "En riktig jul" som jag gillade. Såg alla avsnitt på svt.play. När jag pluggade i Umeå minns jag också att det var en riktigt bra adventskalender, som jag försökte följa. Jag har för mig att det handlade om spöken på ett slott. Men då fanns det ju inte såna moderniteter som TV på nätet inte. Jag hade ju precis "lärt mig" internet då, för tusan. Hur gammal är man egentligen!? :)

Inga kommentarer: