onsdag 2 december 2009

Glad dag!


Blev så uppiggad av ett möte med en viss person idag, så jag skuttade iväg till gymmet och träningen gick ovanligt bra! Nu kanske det låter som att jag är kär, men så är inte fallet. Men jag fick sån grymt positiv energi av honom idag, så det håller i sig fortfarande!

Idag har jag haft ännu en härlig dag. Jag tror jag har blivit duktigare på att verkligen tänka på allt som är bra och roligt i livet, varje dag. Och jag tror det är bra att vara tacksam ofta. Kanske beror det lite på det jobb jag har. Jag träffar en mycket svårt sjuk människa varje arbetsdag, som nog ändå är mer positiv än många friska människor. Det får en att tänka efter... Självklart kan man ha pissdagar och det behövs nog också ibland, tror jag. Och det positiva tänkandet får inte endast vara påklistrat, för då gör det ingen nytta. Men om man känner att man hamnar i en suckande gnällspiral så kanske man ska se upp och börja tänka om lite. Det finns nästan alltid något bra som hänt, varje dag, om man tänker efter. Stort som smått!

Inga kommentarer: