måndag 1 juni 2009

Tvätta, städa, diska, handla...


Jag fattar inte varför det hopar sig med tvätt och disk och städning precis hela tiden. Jag som bor själv borde väl inte ha så mycket sånt tycker man. Fast det är klart, när jag jobbar intensivt i några dagar så tillbringar jag inte tiden hemma till annat än att äta, försöka varva ner och sova. Så då blir tvätt liggandes, grejer utspridda, vattenglas ståendes tills jag får tid att ta itu med det igen. Som idag. Ska jobba inatt så då har jag tid att fixa hemma under dagen. Hoppas hinna vila innan nattjobbet också.


Men en sak är lite konstig. Jag känner alltid att jag måste ursäkta mig om jag tycker att det är mycket i mitt liv under en period. Bara för att jag är singel och bor själv och inte har hus och trädgård och barn. Det KAN ju faktiskt bli för mycket ändå, särskilt då jobbtiderna är som dom är. Jag klagar inte på det, jag trivs utmärkt med mina varierade arbetstider och jag unnar mig att vila och att ha roligt och jag njuter av livet. Men det är konstigt att jag inte alltid törs säga att jag är trött bara för att jag inte har familj. Och det här är ju något som bara sitter i mitt huvud. Det är ju ingen annan som säger att jag inte får vara utarbetad bara för att jag inte är småbarnsmamma. Jag får nog tänka om där! :)


Sen handlar det ju också om prioritering. Att ha tid att blogga tycker jag är roligare än att sitta en timme framför TV:n t.ex. Andra tycker tvärtom. Inget rätt eller fel, det handlar bara om prioritering som sagt. :)

2 kommentarer:

Erica sa...

Alla får lov att vara trötta Och säga att dom är det! Så var trött du med gott samvete :) Och jag tycker det är bra att du prioriterar bloggen ;) Kram Erica

Emmas Hörna sa...

Tack söta Erica, jag håller med dig :) Kram tillbaks!